Film/Książka

Wierna

Nadszedł czas na pierwszą recenzję na tym blogu. Uprzedzam z góry, że nie będą to typowe recenzje zgodne z definicja , będą to raczej moje subiektywne opinie na temat danej książki czy filmu.

Właśnie wróciłam z kina , po seansie filmu pt „Wierna”, nakręcony został na podstawie książki o tym samym tytule i jest to trzecia część trylogii. Na początku opowiem o całej trylogii. Otóż historia opowiada o ludziach , a tak naprawdę eksperymencie (ale o tym dowiadujemy się późnej ), którzy żyją w mieście podzielonym na frakcję takie jak : prawość, altruizm, erudycja, serdeczność i nieustraszoność, ludzie ci sami wybierają frakcję po teście który wskazuje do jakiej się powinno wstąpić. ale nie wszyscy pasują do jednej frakcji , ci którzy na teście otrzymali wynik niejednoznaczny są niezgodnymi. Takimi niezgodnymi jest Tris i Tobias, kiedy erudycja dochodzi do władzy zaczyna eliminować niezgodnych i tu zaczyna się walka o przetrwanie dwójki bohaterów. Wydostają się z miasta (które jest otoczone murem) i poznają prawdę choć to nie koniec ich walki.

Może nie jest to jakiś super szczegółowy opis , film tak samo jak i książka posiada dużo więcej wątków, ale nie sposób opisać ich wszystkich. Co do wrażeń. Trzecia część filmu jest lepsza od książki. Od samego początku wciąga nas akcja , przez cały film coś się dzieję. Są chwilę gdzie śmiejemy się ale są też momenty gdzie boimy się o dalszą akcję. Owszem film ma swoje minusy takie jak efekty które aż rażą sztucznością. lecz mimo tych niedoskonałości film zasługuje na to by go obejrzeć. Nie będę się wypowiadać na tematy mocno szczegółowe jak scenariusz czy reżyseria bo się na tym nie znam.

Co do bohaterów. Uwielbiam Tobiasa vel Cztery. podobała mi się jego gra , ale i sama postać wzbudza moją sympatię, trochę mniejsza sympatia darzę Tris ale tez jest to dość ciekawa postać mimo że w pierwszej połowie filmu strasznie mnie denerwowała. Oprócz nich jest jeszcze cały szereg innych bohaterów, ale ja wspomnę jeszcze tylko o jednej matce Tobiasa Evelyn. Przez pierwsza część myślimy że nie żyję dopiero w drugiej dowiadujemy się prawdy. Jest to postać pełna sprzeczności, z jednej strony kocha syna a z drugiej się nie liczy z jego uczuciami , niby tęskniła ale jednak nigdy nie próbowała nawiązać z nim kontaktu , niby nie chce wojny ale jednak nie chce iść na kompromisy, przez wszystkie te części nie mogłam jej rozgryźć i chyba tak pozostanie.

Będę z wami szczera że trzeciej części książki nie przeczytałam do końca , mimo że dwie poprzednie czytałam z zapartym tchem, bo po prostu wiała nudą , w przeciwieństwie do filmu, który bardzo odbiega od pierwowzoru ale w tym wypadku to akurat plus. Pozostałe części trylogii  tez są fajnie nakręcone. Oczywiście nie polecam oglądania Wiernej bez wcześniejszego zapoznania się z dwiema poprzednimi częściami, ponieważ jest to kontynuacja wydarzeń.

niezgodna
Tom 1 Niezgodna
zbuntowana
Tom 2 Zbuntowana
wierna
Tom 3 Wierna
3 thoughts on “Wierna

  1. Ha! A ja mam zupełnie inne odczucia. O ile pierwsza część bardzo mi się podobała, druga była trochę gorsza (a na pewno bardziej odbiegała od książki), to „Wierna” była kompletną porażką. Przerysowane, sztuczne efekty, o których wspomniałaś, cała ta technologia, z którą nie są zaznajomieni czytelnicy (bo jasne, technologia jest, ale nie tak, że są mini statki kosmiczne, drony i jakaś ściana maskująca…). Zupełnie rozmija się z książką i dla mnie film do bani.
    Może jestem upartym czytelnikiem, który chce, by książka była dobrze odzwierciedlona, ale mój facet, który książek nie czytał, zgadza się ze mną całkowicie, że ta trójka to była porażka. Co chwilę patrzyliśmy na siebie zmieszani i zastanawialiśmy się o co chodzi i kto wpadł na takie denne pomysły.

    Spróbuj jeszcze choć raz podejść do trzeciej części 😉 Nie zawiedziesz się. Jest wisienką na torcie. Miłość, która dojrzewa, aż doprowadza do aktu ostatecznego. Polecam i pozdrawiam 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Zgodzę się z Toba co do tych efektów i technologii też mnie to denerwowało ale film mnie wciągnął. Może to dlatego że trzeciej części nie przeczytałam , tylko pozostałe dwie. Ale myślę że wrócę do niej by mieć to z czym porównać 😉

      Lubię to

Skomentuj

