Motywacja

Każdy nas popełnia błędy

Tydzień temu  nie nie było wpisu, za co bardzo was przepraszam jednak miałam cały zawalony weekend i nie miałam czasu przysiąść i skleić do kupy posta.

Ze względu na pewne sprawy w moim życiu postanowiłam napisać posta o błędach, bo przecież wszyscy je popełniamy. Jedne są mniejsze i nie wywierają większego wpływu na nasze dalsze życie, inne są poważne i rzutują na teraźniejszość a nawet przyszłość. Jednak nie ważne są te błędy ważne jest to co robimy po ich popełnieniu. Ważne jest to czy potrafimy wyciągnąć wnioski na przyszłość, otrzepać się po upadku i pójść dalej z wysoko podniesioną głową.

Bo jak już wspomniałam wszyscy popełniamy błędy. Niektórzy tylko nie potrafią pogodzić się z tym faktem, uparcie dążą do ideału który przecież nie istnieje. Nie mówię tu o stawianiu sobie celów i dążeniu do ich spełnienia ani o zmianach na lepsze. Najważniejsze to wiedzieć że możemy być lepsi niż jesteśmy teraz lecz nigdy nie będziemy idealni i zawsze będziemy popełniać błędy. Istotne jest tylko to by się uczyć na nich i starać się nie popełniać tych samych błędów po raz drugi czy trzeci.Nie należy się też załamywać po ich popełnieniu, trzeba wstać otrzepać się z kurzu i spróbować jakoś zminimalizować straty, które nasza zła decyzja może przynieść.

Istnieje też kwestia podejścia do błędów innych, ja jestem zdania że każdy z nas zasługuje na druga szansę, no chyba że popełnił coś czego nie potrafiłabym wybaczyć. Uważam, że skoro ja popełniam błędy, a ta druga osoba jest mi w stanie je wybaczyć to ja mogę zrobić dla niej to samo. Zdaje sobie sprawę z jej niedoskonałości tak samo jak i ze swojej. Lepiej mi się żyję ze świadomością, że nie muszę być idealna i, że nie muszę wymagać tego od innych. Jednak nie mówię tu o dawaniu szans w nieskończoność, bo jeżeli ktoś popełnia ten sam błąd po raz dziesiąty to mogę się spodziewać tego że popełni go i dwudziesty. Dlatego uczmy się na swoich błędach, wyciągajmy z nich wnioski tak by nie popełnić tych samych błędów któryś raz z kolei.

„Dlaczego niektórzy nie rozumieją, że ludzie popełniają błędy, bo są tylko ludźmi?
Dlaczego niektórzy, choć też popełniają błędy, nie potrafią wybaczyć nam naszych?”

One thought on “Każdy nas popełnia błędy

Skomentuj

